Page 206 - Evaluasi Pembelajaran
P. 206

DAFTAR PUSTAKA


            Anderson,  L.W.,  Krathwohl,  D.R.  (2001).  A  Taxonomy  for
                  Learning, Teaching, and Assesing: A Revision of Bloom’s
                  Taxonomy  of  Educatioanl  Objectives.  New  York:
                  Addison Wesley Longman, Inc.
            Angoff, W.H. (1971). Scales, Norma, and Eqivalent Score, in R.L.
                  Thorndike (ed). Educational Measurement. Washington
                  DC: American Council on Education.
            Anderson,  L.  W.  (2010).  Kerangka  Landasan  untuk
                  Pembelajaran,  Pengajaran,  dan  Asesmen  Revisi
                  Taksonomi. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
            Aries,  E.F.  (2011).  Asesmen  dan  Evaluasi.  Malang:  Aditya
                  Media Publishing.
            Arifin,  Z.  (2012).  Evaluasi  Pembelajaran.  Jakarta:  Subdit
                  Kelembagaan  Direktorat  Pendidikan  Tinggi  Islam
                  Kemenag RI.
            Asdam,  M.  (2007).  Pengaruh  Pemberian  Evaluasi  Ulangan
                  Harian  terhadap  Peningkatan  Motivasi  Belajar  Bahasa
                  Indonesia  pada  Siswa  Tingkat  SMP  Kabupaten  Maros.
                  Jurnal  Pendidikan  dan  Kebudayaan,  Vol.  066  (13).
                  Avalaible                                         at:
                  https://jurnaldikbud.kemdikbud.go.id/index.php/jpnk/
                  article/view/360/242
            Asrul, Ananda, R., dan Rosnita. (2015). Evaluasi Pembelajaran,
                  Bandung: Citapustaka Media.
            Beuk,  C.H.  (1984).  A  Method  for  Reaching  Compromise
                  between    Absolute    and   Relative   Stabdart   in
                  Examination.  Journal  of  Educational  Measurement.  Vol.
                  21, pp. 147-152
            Bulkani,  (2020),  Index  and  Coefficient  of  Reliability  on
                  Educational  Onlie  Test  by  Repeated  Measurement,  in:


                                                                   195
   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210