Page 128 - Bimbingan Spiritual Logoterapi Kearifan Lokal
P. 128

Bimbingan Spiritual: Logoterapi Kearifan Lokal

                    Anggota dayak iku ana telu, ana sing masing nganggo
                    kelambi  kaya sampeyan pada  umume, terus ana sing
                    anggo kelambi  ireng-ireng,  nah  sing  terakhir  yaitu
                    sing bener-bener wis  total  lan  wis  yakin bener-bener
                    dadi anggota dayak.  Anggota Dayak mau ikuh  bisa
                    dibedaaken, bisa kedeleng sing dianggone, kayak celana
                    komprang warna putih ireng, pada anggo kalung, gelang
                    tangan lan gelang kalung sing pring, lan sing gampang
                    mbedakna ora ngaggo klambi”
                    (Anggota Dayak terbagi tiga, ada yang masih berpakaian
                    pada umumnya, ada yang berpakaian hitam-hitam, dan
                    yang terakhir yang benar-benar menjadi anggota Dayak.
                    Anggota Dayak itu bisa  dibedakan, bisa  dilihat dari
                    penampilannya dengan memakai celana pendek longgar
                    putih hitam dan memakai atribut seperti kalung, gelang
                    yang terbuat dari bambu,  dan mudah membedakannya
                    bisa dilihat dari pakaiannya yaitu tidak memakai baju)

                  Tentang blegir, Takmad mengatakan:
                    Blegir ning suku dayak ya ora .. ai ning kene ana srowale.
                    Ari ning duwur mah langka srowale, karena apa.. karena
                    proses. Proses iku sebenere mah karena kuasa alam karo
                    manusa,.. kenang apa, lamun kita mono.. oli bener.. bener
                    dadi... tapi pada umume kan pada klambian.. disangkane
                    apa isie kongkon dipoyoki wong  edan...  jeh  kaya sapi
                    kanginan. Bener wong kanda, kaya wog edan kaya sapian
                    apa benere kaya wong edan .... ya masuk, karo sapi ya
                    masuk.. ya kenapa ... ya kewajiban urip setunggal sepuh...
                    Maksude warna ireng karo putih.. ikuh antara bawah lan
                    atas.. sing langit warna putih, sing tanah warna ireng.
                    Karena pada  dasare masalah kebersihan,  kebaikan,
                    kejorokan, yang terkait karo manusa.. jadi  langsung
                    sebagai wadah bumi ya masuk manusa, yah diolahe apa..
                    ya lamun diolahi ya bener kabeh... bener kabeh apa.. ya
                    bli kurang.. udan ya sig sor.. angin ya sing sore angger
                    tampungane, umpamane kita urip ku hawa atis... hawa
                    dingin lamun langka hawa atis iku ora urip. Jadi pada
                    karo alam, alam kan  bentuke  bunder......  hawa adem
                    wis  dadi mung ora bisa  ngalami  langsung hanya kita
                    berbentuk waktu lahire bumi segandu.


                                                                  121
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133