Page 140 - Bimbingan Spiritual Logoterapi Kearifan Lokal
P. 140

Bimbingan Spiritual: Logoterapi Kearifan Lokal

              mereka sangat menjungjung tinggi anak dan istrinya. Mereka
              belajar  sabar  dengan  keinginan-keinginan  istrinya  serta
              kenakalan  atau  keinginan  anaknya,  mereka  menerima jika
              suatu hal istri memarahinya. Disinilah inti ajaran ngaji rasa
              ini diaplikasikan. Hal ini sebagaimana tertera dalam tulisan
              berupa petikan-petikan perkataan  Takmad  Diningrat  yang
              ditulis oleh anggotanya sebagai berikut:
                    Ngajirasa  sejarah alam  sing di met bener karo salah.
                    Geguru ning rabi lan anak. Apa sebab geguru ning wong
                    wadon? Ning benere angger di umbangi, apa  maning
                    ning salae tetep gumbangi sebenere!

                    Tapi sebenere sejarah ngaji rasa. Isie bisane sabar, bener,
                    jujuriku kena wong lanang kih diumbangi.  Lamon ora
                    ngemet bener karo salah, mangsa weruh..  isie bisane
                    weruh  karo ngaji rasa, weruh  sing  antara bener  karo
                    salah. Lamon ora di umbangi  berarti  ora weruh  ning
                    bener sebenere bebener. Sebenere iku alane ning sejarah
                    ngaji rasa,  sing akhire ning sebenere bener, ya bener.
                    Nah kerna ngaji rasa, sangkane wong wadon numbangi
                    wonglanang.  Semisale ngumbangi  secara ucapan,
                    kirik, cemera, bangor, sampe  mbabi buta ngumbangi
                    wonglanang.

                    Nah kita sebagi wong lanang nerima, kerna kita beli
                    bener. Sebab bener orakaton bener salah  ora katon
                    salahe. Akhire di umbangi. Kerna kita ngaji rasa sebenere
                    kepengen bener ning sebenere. Isie ya mengkonon. Dadi
                    bisane bener, wong lanang kih sering di umbangi ning
                    wong  wadon.  Lamon ora di  umbangi  berarti  langka
                    kesadaran ning  kepengen bener  sebenere,  kerna  sing
                    diemet bener karo salah.

                    Kanggo kelanjutane sejarah ngaji rasa sejarah alam. Nah
                    sing dimet bener karo salah, Nah sejarah alam gaji rasa
                    lah ning anak. Bener anak karo wong tua. Apa sebabe
                    bener anak karo wong tua? Nah sebabe kudu ngaula ning
                    anak. Sebab sebeli – beline anak ngeduweni kepengenan.
                    Nah kerna kita ngaji rasa, ning kepengenan anak lamon
                    ana ya ngupai, lamun laka ya terpaksa ora ngupai. Nah
                    ning  ora dipaine  kepengenane  anak,  karena langka


                                                                  133
   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145